Business Analytics Skills for the Future-proof Supply Chains (aronim BAS4SC)
Czas trwania: 01.10.2022-30.09.2025
Źródło finansowania: Projekt ten jest współfinasowany przy wsparciu Komisji Europejskiej w ramach Erasmus + KA 220-HED – Cooperation partnerships in higher education - 2022-1-PL01-KA220-HED-000088856
Kwota dofinansowania: 400.000,00 EUR
Strona internetowa projektu: https://bas4sc.put.poznan.pl/
Opis projektu:
Projekt BAS4SC koncentruje się na modyfikacji i ulepszeniu programów kształcenia na poziomie szkolnictwa wyższego w zakresie zarządzania łańcuchem dostaw. Zidentyfikowana luka wskazała potrzebę uzupełnienia kompetencji tych specjalistów w zakresie analityki biznesowej. Partnerów projektu łączy wykorzystanie praktycznych doświadczeń w dziedzinie logistyki, która jest bardzo ważna dla funkcjonowania globalnej gospodarki, a także dla funkcjonowania operacyjnego pojedynczych firm. Projekt BAS4SC ma na celu opracowanie takich kursów, którym będą towarzyszyć innowacyjne metody i materiały do uczenia się i nauczania, umożliwiające studentom rozwijanie umiejętności analitycznych i stosowanie ich w praktyce. W ten sposób ostatecznym celem projektu jest zapewnienie, że specjaliści ds. zarządzania łańcuchem dostaw posiadają kluczowe umiejętności cyfrowe i miękkie zarządzanie dla szybko zmieniającego się rynku pracy w logistyce. Projekt skierowany jest do czterech grup odbiorców:
- studenci – również dla kandydatów na studia, zainteresowanych tematyką analityki biznesowej na potrzeby logistyki,
- nauczyciele akademiccy – zainteresowani nauczaniem zgodnie z potrzebami kompetencyjnymi zdefiniowanymi przez praktyków biznesu,
- władze uczelni – zainteresowane poszerzeniem oferty studiów i przedmiotów związanych z analityką biznesową w obszarze logistyki oraz nowoczesnych narzędzi wspomagania analitycznego,
- przedstawiciele firm logistycznych - zainteresowani nabyciem nowych kompetencji przydatnych w nowoczesnych łańcuchach dostaw.
Cele projektu:
W projekcie wyszczególniono 4 cele projektu:
- badanie potrzeb pod kątem umiejętności, a także kompetencji w zakresie wykorzystania analityki do realizacji procesów logistycznych
- opracowanie programu szkoleniowego z zakresu Business Intelligence w logistyce
- przeprowadzenie czterech oddzielnych pilotaży dedykowanych studentom i nauczycielom akademickim
- zorganizowanie konkursu wśród studentów z krajów partnerskich projektu
Celami szczegółowymi są:
- G1 - opracowanie programu kursów i materiałów zwiększających kompetencje cyfrowe w obszarze umiejętności analizy biznesowej dla łańcuchów dostaw
- G2 - jest aktualizacja programów nauczania logistyki w szkolnictwie wyższym w zakresie analityki danych
- G3 - opracowanie podręcznika i materiałów dydaktycznych umożliwiających nabycie kompetencji cyfrowych w zakresie analityki danych
- G4 - wdrożenie wyników G1, G2, G3 w środowisku wirtualnym - platformie dydaktycznej
Partnerzy:
- Wyższa Szkoła Logistyki z siedzibą w Poznaniu
- Univerzitet u Novom Sadu
- Univerza v Mariboru
- Sveuciliste Josipa Jurja Strossmayera U Osijeku
Etapy projektu:
- WP 1: Zarządzanie projektem
- WP 2: Analiza potrzeb w zakresie kompetencji analitycznych
Głównym celem szczegółowym niniejszego pakietu roboczego jest zbadanie potrzeb Business Intelligence w sektorze zarządzania łańcuchem dostaw, jako podstawowego kroku zintegrowanego podejścia do rozwoju kursów edukacyjnych w dziedzinie Business Intelligence łańcucha dostaw.
- WP 3: Kursy, programy i rozwój materiałów
Głównym rezultatem WP 3 będą 3 kursy:
- C1: Zaawansowane wykorzystanie arkusza kalkulacyjnego do analizy danych logistycznych
- C2: Analiza biznesowa
- C3: Metoda statystyczna analizy danych logistycznych
- WP 4: Pilotaż i testowanie
Główne cele tego pakietu roboczego to:
- zapewnienie jak najlepszego przygotowania nauczycieli z uczelni partnerskich
- zapewnienie, że materiały szkoleniowe są testowane w rzeczywistym środowisku
- zapewnienie cennych informacji zwrotnych od studentów i nauczycieli
- walidacja efektów uczenia się w środowisku rzeczywistym
- WP 5: Upowszechnianie projektu
Celem pakietu roboczego 5 jest upowszechnienie informacji na temat realizacji projektu, zostanie to osiągnięte poprzez szereg działań upowszechniających.
Rezultaty projektu:
Głównym rezultatem będą trzy kursy edukacyjne:
- C1: Zaawansowane wykorzystanie arkusza kalkulacyjnego do analizy danych logistycznych
- C2: Analiza biznesowa
- C3: Metoda statystyczna analizy danych logistycznych
Każdy kurs będzie zawierał podręcznik, materiały dydaktyczne, testy pre & post.
Kontakt:
Kierownik projektu: dr hab. inż. Piotr Cyplik, e-mail: piotr.cyplik@put.poznan.pl
Sfinansowane ze środków UE. Wyrażone poglądy i opinie są jedynie opiniami autora lub autorów i niekoniecznie odzwierciedlają poglądy i opinie Unii Europejskiej lub Europejskiej Agencji Wykonawczej ds. Edukacji i Kultury (EACEA). Unia Europejska ani EACEA nie ponoszą za nie odpowiedzialności.