ErgoDesign – Improving digital skills for Ergonomics and Bioengineering Innovations for inclusive Health Care
Czas trwania projektu: 01.12.2021 r. - 30.11.2023 r.
Projekt ten jest współfinasowany przy wsparciu Komisji Europejskiej w ramach Erasmus + KA 220-HED – Cooperation partnerships in higher education.
Strona projektu znajduje się pod adresem: ergodesigner.eu
OPIS PROJEKTU:
Projekt ErgoDesign pod kierownictwem dr hab. inż. Beaty Mrugalskiej, prof. PP jest realizowany w ramach międzynarodowego konsorcjum. Politechnika Poznańska jest liderem projektu.
Projekt ma na celu stworzenie nowego kursu szkoleniowego dla studentów poszerzającego ich wiedzę z zakresu ergonomii i bioinżynierii oraz umiejętności cyfrowych w zakresie projektowania i wytwarzania produktów pokrewnych (implanty dentystyczne i ortopedyczne, protezy i egzoszkielety). Szkolenie będzie kładło nacisk na uwzględnianie potrzeb osób ze specjalnymi wymaganiami (choroby fizyczne lub psychiczne). W trakcie realizacji projektu partnerzy stworzą również dynamiczny zestaw narzędzi zbierający kilka bezpłatnych narzędzi cyfrowych potrzebnych do projektowania i wytwarzania produktów. Ma to wspomóc pracę nauczycieli akademickich dzięki poszerzeniu ich wiedzy na temat bezpłatnych programów. W efekcie zdobędą oni możliwość ich wykorzystywania w swoich aktualnych kursach szkoleniowych, a studenci dostęp do wiedzy i umiejętności, którą następnie będą mogli wykorzystać w przyszłej pracy zawodowej.
CELE PROJEKTU:
Celem projektu jest stworzenie nowego interdyscyplinarnego programu nauczania w celu stworzenia bardziej inkluzywnego systemu opieki osób z niepełnosprawnościami. Projekt bazuje na opracowaniu innowacyjnych rozwiązań promujących zastosowanie technik cyfrowych do projektowania i produkcji implantów medycznych.
PARTNERZY:
W skład zespołu partnerskiego wchodzą:
- Politechnika Poznańska, Wydział Inżynierii Zarządzania (lider projektu)
- Uniwersytet Techniczny w Warnie (Bułgaria)
- Uniwersytet Óbuda (Węgry)
- Narodowy Uniwersytet Techniczny w Atenach (Grecja)
- Uniwersytet Techniczny w Koszycach (Słowacja)
- ValueDo (Florencja, Włochy)
ETAPY PROJEKTU:
Do głównych etapów należą:
- PR1 - opracowanie dynamicznego zestawu narzędzi
- PR2 - określenie zasad projektowania przedmiotu i program nauczania
- PR3 - ustalenie współpracy w zakresie platformy
- PR4 - opracowanie materiałów szkoleniowych
- PR5 - opracowanie podręcznika i kursu e-learningowego
EFEKTY PROJEKTU:
Podstawową korzyścią wynikającą z projektu jest poszerzenie współpracy międzynarodowej i wymiany wiedzy w zakresie zastosowania innowacji ergonomicznych i bioinżynieryjnych w projektowaniu 3D dla służby zdrowia. Ponadto do spodziewanych efektów krótkoterminowych należą: podniesienie wiedzy i umiejętności wykładowców w zakresie narzędzi pedagogicznych, technicznych i technologicznych niezbędnych do efektywnego prowadzenie zajęć oraz wzrost udziału i zaangażowania studentów. W odniesieniu do dłuższego okresu projekt ma stanowić wsparcie w zapewnienia większej inkluzywności, która zapewni studentom pozyskiwanie wiedzy, także poprzez odpowiednie dostosowanie ścieżki edukacyjnej pod kątem indywidualnych różnic.
KONTAKT:
kierownik projektu: beata.mrugalska@put.poznan.pl