Biofeedback to w skrócie metody badania reakcji mózgu na przykład na reklamy i plakaty.
Badanie facereading potrafi zdradzić jakie odczuwamy emocje podczas patrzenia na dany przedmiot – czy wzbudza nasz smutek, gniew czy szczęście. Takie urządzenia używane są między innymi do badania wpływu komunikacji reklamowej na zachowania klientów. Do laboratorium trafiły także elektroencefalografy (EEG). Pozwalają one na rejestrację zmian aktywności elektrycznej kory mózgowej, a w konsekwencji na analizowanie fal mózgowych. Dzięki temu można dowiedzieć się na przykład, jakie elementy reklamy wywołują pozytywną a jakie negatywną reakcję emocjonalną. Ponadto w laboratorium są też specjalne okulary do eyetrackingu mobilnego oraz stacjonarnego. Dzięki nim dowiadujemy się na co dokładnie spoglądają badani. Aplikacja iMotions, która również jest dostępna w laboratorium pozwala na integrację wyników badań z EEG, facereading i eyetrackingu.
Wysoko zaawansowany technologicznie sprzęt i oprogramowanie wykorzystane zostaną do zajęć dla uczniów wielkopolskich techników, które będą realizowane przy wsparciu pracowników Wydziału Inżynierii Zarządzania oraz Działu ds. Rozwoju Politechniki Poznańskiej.
Autor tekstu: Natalia Małecka