Pierwsza transza apteczek dla ratowników na pierwszej linii w Ukrainie jest już na miejscu.
"Apteczka dla ratownika" to wspólna akcja pomocowa Instytutu Inżynierii Bezpieczeństwa i Jakości Politechniki Poznańskiej oraz zespołu aplikacji ratowniczej eCall.
Celem akcji jest zebranie pieniędzy na przygotowanie 1000 specjalistycznych apteczek biodrowo-udowych. Wyposażenie tych apteczek zostało dopasowane do potrzeb osób będących w centrum działań wojennych, po licznych rozmowach z ratownikami medycznymi, ratownikami pola walki i przedstawicielami obrony terytorialnej. Każda apteczka zawiera:
- 2x rękawiczki nitrylowe
- nożyczki
- maseczka M2
- 4x sól fizjologiczna
- 2x gaza 1m2 17 nitkowa
- 2x gaza 1/2m2
- 3 szt. bandaż dziany 4x5cm
- 3 szt. bandaż dziany 4x10 cm
- 2x bandaż elastyczny
- 2x Flex w dwóch rozmiarach 5cm i 7,5cm
- Codofix po 1 m w rozmiarach 4 i 8
- folia NRC
- 1x chusta trójkątna
- 1x plaster na szpulce
- 2x opatrunek wyspowy 5x7,2 i 10x6
- 4 szt. opatrunków na oczy
- hydrożel 10x12 cm
- hydrożel lub płyn na oparzenia na twarz
- 2x kompresy 10x10cm
- rurka nosowo gardłowa
- płyn do płukania ran głębokich
- zestaw szyn SPLINT (w drugiej i kolejnych partiach apteczek).
Na każdej apteczce znajduje się również QR kod do aplikacji eCall zawierającej m.in poradnik pierwszej pomocy: https://qrco.de/bcOgnK Twórcy aplikacji udostępniają ją za darmo, by w strefie walk można było szybciej znaleźć rannego i uchodźcom, by rozdzieleni czy zaginieni członkowie rodziny mogli odnaleźć się.
Jak przyłączyć się do akcji?
Cały czas aktywna jest zbiórka na stronie pomagam.pl/apteczka
Proszę tylko zwrócić uwagę, że portal automatycznie ustawia sobie prowizję w wysokości 15% od wpłaty. Można to samodzielnie regulować paskiem poniżej przycisku „wpłać” i wybrać dowolną prowizję (np. 0%).
Organizatorzy akcji "Apteczka dla ratownika":
- Instytut Inżynierii Bezpieczeństwa i Jakości, Wydział Inżynierii Zarządzania Politechniki Poznańskiej: ibij.put.poznan.pl
- eCall - callforhelp.pl
O aplikacji eCall:
Aplikacja eCall powstała, aby ratować życie. Jednym przyciskiem można wezwać pomoc w ramach numeru 112, powiadomić bliskich o zdarzeniu czy zawołać innych użytkowników w pobliżu by pomogli w kryzysowej sytuacji. Poznańska aplikacja przełamuje także barierę skutecznego wzywania pomocy przez telefon dla osób głuchych lub z dysfunkcją mowy.
Szczegółowe informacje na stronie internetowej https://callforhelp.pl/# oraz profilu FB https://www.facebook.com/eCallBeAHero
Zobacz też: