Czym jest VR? Wirtualna rzeczywistość to trójwymiarowy obraz stworzony przy wykorzystaniu technologii informatycznej. Za pomocą komputera kreuje się przedmioty, przestrzenie, zdarzenia, które mogą imitować te rzeczywiste lub być fikcyjne, jak na przykład w grach komputerowych. To cały wirtualny świat, mający wyglądać tak realistycznie, jak to tylko możliwe. Co ważne, wirtualna rzeczywistość z założenia ma w nas wywoływać naturalne i realne doznania. Wirtualna rzeczywistość otwiera nowe możliwości w edukacji, e-biznesie, pracy i wielu innych obszarach.
W ramach projektu ,,Czas zawodowców BIS – zawodowa Wielkopolska”, przy współpracy w Wydziałem Inżynierii Zarządzania, uruchomione zostały laboratoria Marketingu oraz Ergonomii i Bezpieczeństwa między innymi z okularami VR Oculusami, oprogramowaniem, sprzętem komputerowym i interaktywnymi monitorami. Uczniowie wielkopolskich techników, aby zapoznać się z VR, najpierw wykorzystują aplikację Oculus Quest First Steps. Już po piętnastominutowym szkoleniu mogą zacząć wykorzystywać sprzęt w ramach zajęć. Zastosowanie VR w marketingu uczniowie poznają poprzez odwiedzanie wirtualnych muzeów, korzystanie z vr-owych usług na przykład wspomagających projektowanie wnętrza mieszkania oraz poznając marketing miasta podczas korzystania z przewodników 360°. Ponadto, stosując program Arkio, przy użyciu VR uczniowie symulują płaszczyzny robocze, analizują ergonomiczność przyjmowanej pozycji, analizują czynniki ryzyka oraz proponują koncepcję zmian.
Materiał nadesłała: lic. Natalia Małecka