• Polski
  • English

Struktura

 

W strukturze Wydziału Inżynierii Zarządzania wyróżniono sześć jednostek organizacyjnych.

 

 

Katedra Zarządzania Produkcją i Logistyki

Kierownik: dr hab. inż. Marek Fertsch, prof. nadzw.

 

Główne obszary działalności naukowej Katedry dotyczą:

 

  • badania i kształtowania systemów organizacji i kierowania;
  • badania i doskonalenia metod projektowania struktur organizacyjnych systemów produkcyjnych;
  • organizacji i adaptacyjnego zarządzania przedsięwzięciami;
  • zarządzania rozwojem przedsiębiorstw produkcyjnych;
  • zarządzania przedsiębiorczością;
  • metodologii rozwoju regionalnego;
  • zarządzania przedsięwzięciami;
  • systemów logistycznych;

 

 

Katedra Ergonomii i Inżynierii Jakości

Kierownik: dr hab. inż. Józef Gruszka, prof. nadzw.

Strona WWW: http://keij.put.poznan.pl/

 

Główne obszary działalności naukowej Katedry dotyczą:

 

  • metodologii badań i zastosowań praktycznych makroergonomii;
  • ergonomicznej diagnostyki oraz projektowania (korekcyjnego i koncepcyjnego) procesów produkcyjnych w technologicznych systemach wytwórczych;
  • ergonomicznej diagnostyki oraz projektowania (korekcyjnego i koncepcyjnego) maszyn i urządzeń technologicznych;
  • inżynierii bezpieczeństwa;
  • metod szacowania i oceny ryzyka zawodowego na stanowiskach pracy;
  • metodologii kształtowania poziomu jakości pracy i wyrobów w przemyśle maszynowym w świetle EN i norm ISO oraz koncepcji TQM;
  • realizacji procesów eksploatacji systemów projakościowych w przemyśle i w usługach;
  • metod reinżynierii procesów biznesowych i produkcyjnych w przedsiębiorstwie;

 

 

 

 

Katedra Nauk Ekonomicznych

Kierownik: dr hab. Marek Szczepański, prof. nadzw. Politechniki Poznańskiej

Strona WWW: http://kne.put.poznan.pl/

 

Realizowane kierunki badań:

 

  • konkurencyjność w aspekatach mikro, makro i mezo;
  • badania ekonomicznych aspektów funkcjonowania systemów zabezpieczenie społecznego, ze szczególnym uwzględnieniem ekonomii emerytalnej;
  • badania technologicznej przedsiębiorczości akademickiej;
  • badania kapitału intelektualnego oraz kapitału społęcznego przedsiębiorstw i organizacji;
  • zarządzanie ryzykiem;
  • ekonometria stosowana;

 

 

Katedra Marketingu i Sterowania Ekonomicznego

Kierownik: prof. dr hab. inż. Władysław Mantura

Strona WWW: http://www.marketing.put.poznan.pl/

 

Główne obszary działalności naukowej Katedry dotyczą:

 

  • teorii i inżynierii marketingu;
  • rachunkowości finansowej i zarządczej oraz kontrolingu;
  • metodyki projakościowego i marketingowego zarządzania przedsiębiorstwem;
  • zarządzania wartością i kapitałem intelektualnym;
  • rachunku efektywności ekonomicznej;
  • kwalitologii i ekonomiki jakości;
  • zarządzania cenami;
  • akceleracji wiedzy technicznej;

 

 

 

Katedra Zarządzania i Systemów Informatycznych

Kierownik: prof. dr hab. inż. Stefan Trzcieliński

 

Główne obszary działalności naukowej Zakładu dotyczą:

 

  • strategii przedsiębiorstw;
  • planowania biznesu;
  • systemów budżetowania;
  • struktur organizacyjnych, w tym struktur procesowych;
  • systemów informacyjnych zarządzania;
  • systemów informatycznych wspomagających zarządzanie;
  • lean management (szczupłego przedsiębiorstwa);
  • agile enterprise (zwinnego przedsiębiorstwa);
  • przedsiębiorstwa wirtualnego;

 

 

 

Katedra Przedsiębiorczości i Komunikacji w Biznesie

Kierownik: prof. dr hab. Teresa Łuczka

 

Główne obszary działalności naukowej Zakładu dotyczą:

 

  • barier i ryzyka w działalności małych i średnich przedsiębiorstw;
  • zarządzania małym i średnim przedsiębiorstwem w warunkach kryzysu;
  • analizy ekonomicznej w procesie zarządzania nowoczesnym przedsiębiorstwem;
  • konkurencyjności i innowacyjności Polski i polskich przedsiębiorstw na tle krajów rozwiniętych;
  • sieci biznesowych - klastrów, aliansów strategicznych i powiązań kooperacyjnych;
  • współpracy przedsiębiorstw z jednostkami sektora publicznego;
  • marketingu internetowego i jego roli w zarządzaniu innowacyjnym przedsiębiorstwem;
  • kapitału ludzkiego i społecznego w kreowaniu innowacyjnej przedsiębiorczości;
  • komunikacji w biznesie w działalności MSP;
  • negocjacji i technik negocjacyjnych;
  • zarządzania zasobami ludzkimi, projektowania profili kompetencyjnych, budowania zespołów zadaniowych;
  • etyki w biznesie.
Polski